Державний навчальний заклад "Шосткинський центр професійно-технічної освіти"
Державний навчальний заклад «Шосткинський центр професійно-технічної освіти» - багатопрофільний освітній заклад третього (вищого) рівня професійної (професійно-технічної) освіти, який здійснює підготовку, перепідготовку, підвищення кваліфікації за сімома економічними напрямками:
- загальні професії для всіх галузей економіки;
- автомобільний транспорт;
- громадське харчування;
- торговельно-комерційна діяльність;
- сфера обслуговування;
- сільське господарство й електротехнічний напрямок.
ЗАКЛАД ОСВІТИ ОГОЛОШУЄ НАБІР УЧНІВ
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД "ШОСТКИНСЬКЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ"
Практичні поради для батьків та вчителів
Для того, щоб дати правильну пораду і конкретні рекомендації для розвитку здібностей дитини, потрібно знати його схильності, тип мислення. До вашої уваги пропонуємо два тести які допоможуть вам дізнатися корисну інформацію щодо власних здібностей .
1.МЕТОДИКА «ПРОФІЛЬ»
(модифікація «Карти інтересів»)
Інструкція: Дані питання стосуються Вашого відношення до різних напрямів діяльності. Чи подобається Вам робити те, про що говориться в опитувальнику? Якщо так, то в бланку відповідей поряд з номером питання поставте «+». Якщо не подобається - «-». Якщо сумніваєтеся - поставте «?».
Стімульний матеріал.
Мені подобається..
- Дізнаватися про відкриття в області фізики і математики.
- Дивитися передачі про життя рослин і тварин.
- З'ясовувати устрій електроприладів.
- Читати науково-популярні технічні часописи.
- Дивитися передачі про життя людей в різних країнах.
- Бувати на виставках, концертах, спектаклях.
- Обговорювати і аналізувати події в країні і за кордоном.
- Спостерігати за роботою медсестри, лікаря.
- Створювати затишок і лад в домі, класі, школі.
- Читати книги і дивитися фільми про війни і битви.
- Займатися математичними розрахунками і підрахунками.
- Дізнаватися про відкриття в області хімії і біології.
- Ремонтувати побутові електроприлади.
- Відвідувати технічні виставки, ознайомлюватися з досягненнями науки і техніки.
- Ходити в походи, бувати в нових незнаних місцях.
- Читати відгуки і статті про книги, фільми, концерти.
- Брати участь в суспільному житті школи, міста.
- Пояснювати однокласникам учбовий матеріал.
- Самостійно виконувати роботу по господарству.
- Дотримувати режим дня, вести здоровий спосіб життя.
- Проводити досліди по фізиці.
- Доглядати тварин, рослини.
- Читати статті про електроніку і радіотехніку.
- Збирати і ремонтувати меблі, годинник, замки, велосипеди.
- Колекціонувати камені, мінерали.
- Вести щоденник, складати вірші і оповідання.
- Читати біографії відомих політиків, книги по історії.
- Грати з дітьми, допомагати виконувати уроки молодшим школярам.
- Купувати продукти для дому, вести урахування витрат.
- Брати участь у воєнних іграх, походах.
- Займатися фізикою і математикою зверх шкільної програми.
- Помічати і тлумачити природні явища.
- Збирати і ремонтувати комп'ютери.
- Будувати креслення, схеми, графіки, у тому числі на комп’ютері.
- Брати участь в географічних, геологічних експедиціях.
- Розказувати друзям про прочитані книги, побачені фільми і спектаклі.
- Стежити за політичним життям в країні і за кордоном.
- Доглядати маленьких дітей або близькими, якщо вони захворіли.
- Шукати і находити способи заробляння грошей.
- Займатися фізичною культурою і спортом.
- Брати участь у фізико-математичних олімпіадах.
- Виконувати лабораторні досліди по хімії і біології.
- Знатися на принципах роботи електроприладів.
- Знатися на принципах роботи різних механізмів.
- «Читати» географічні і геологічні карти.
- Брати участь в спектаклях, концертах.
- Вивчати політику і економіку інших країн.
- Вивчати причини поведінки людей, будову человеческого організму.
- Вкладати зароблені гроші до домашнього бюджету.
- Брати участь в спортивних змаганнях.
Бланк відповідей
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
41 |
42 |
43 |
44 |
45 |
46 |
47 |
48 |
49 |
50 |
Обробка і аналіз результатів: Після того, як хлопці завершили роботу з опитувальником, вони повинні підрахувати кількість плюсів в кожній з десяти колонок. Десять колонок – це десять можливих напрямів професійній діяльності:
- фізика і математика;
- хімія і біологія;
- радіотехніка і електроніка;
- механіка і конструювання;
- географія і геологія;
- література і мистецтво;
- історія і політика;
- педагогіка і медицина;
- підприємництво і домоводство;
- спорт і військова справа.
Чим вище бал в кожній колонці, тим вище інтерес до цього виду діяльності. Максимальний бал - 5 - говорить про яскраво виражений інтерес до предмету або виду діяльності. Чим менше балів, тим слабкіше інтерес. Якщо сума балів ні в одному стовпці не перевищує 2 бали, значить, професійні інтереси ще не сформовані.
Найчастіше максимальне число балів опиняється не в одному, а в трьох-чотирьох стовпцях. Ці комбінації виявляють сферу професійних інтересів підлітка.
2.ОПИТУВАЛЬНИК ТИПА МИСЛЕННЯ
(скорочений варіант)
Тип мислення - це індивідуальний спосіб перетворення інформації. Знаючи свій тип мислення, можна прогнозувати успішність в конкретних видах професійної діяльності. Виділяють чотири базових типів мислення, кожен з яких володіє специфічними характеристиками: наочне, образне, знакове і символічне мислення. У даній версії опитувальника типи мислення уточнені відповідно до наявних у вітчизняній психології класифікацій (наочно-дієве, абстрактно-символічне, словесно-логічне, наочно-образне). Незалежно від типа мислення чоловік може характеризуватися певним рівнем креативності (творчих здібностей). Профіль мислення, що відображує переважаючі способи переробки інформації і рівень креативності, є найважливішою індивідуальною характеристикою людини, що визначає його стиль діяльності, схильності, інтереси і професійну спрямованість.
Інструкція: Прочитайте вислови. Якщо Ви згодні з приведеним висловом, в бланку відповідей поставте «+», якщо не згодні - «-».
Бланк відповідей
П-Д |
А-С |
С-Л |
Н-О |
К |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
22 |
23 |
24 |
25 |
26 |
27 |
28 |
29 |
30 |
31 |
32 |
33 |
34 |
35 |
36 |
37 |
38 |
39 |
40 |
Стімульний матеріал
- Мені легко що-небудь зробити самому, ніж пояснити іншому.
- Мені цікаво складати комп'ютерні програми.
- Я люблю читати книги.
- Мені подобається живопис, скульптура, архітектура, музика.
- Навіть у від лагодженій справі я прагну щось поліпшити.
- Я краще розумію, якщо мені пояснюють на предметах або малюнках.
- Я люблю грати в шахи.
- Я легко викладаю свої думки як в усній, так і у письмовій формі.
- Коли я читаю книгу, я чітко бачу її героїв і описувані події.
- Мені важко виконувати роботу, що вимагає жорстких обмежень.
- Мені подобається все робити своїми руками.
- У дитинстві я створював (а) свій шифр для листування з друзями.
- Я надаю велике значення словам.
- Знайомі мелодії викликають у мене в голові певні картини.
- Всілякі захоплення роблять життя людини багатше і яскравіше.
- При рішенні задачі мені легко йти методом спроб і помилок.
- Мені цікаво знатися на природі фізичних явищ.
- Мені цікава робота ведучого телерадіопрограм, журналіста.
- Мені легко представити предмет або тварину, які не існують в природі.
- Мені більше подобається процес діяльності, чим сам результат.
- Мені подобалося в дитинстві збирати конструктор з деталей лего.
- Я віддаю перевагу точним наукам (математика, фізика).
- Мене захоплює точність і глибина деяких віршів.
- Знайомий запах викликає в моїй пам'яті минулі події.
- Я не хотів(а) б підпорядковувати своє життя строгій системі.
- Коли я чую музику, мені хочеться танцювати.
- Я розумію красу математичних формул.
- Мені легко говорити перед будь-якою аудиторією.
- Я люблю відвідувати виставки, спектаклі, концерти.
- Я сумніваюся навіть в тому, що для інших вочевидь.
- Я люблю щось робити своїми руками: шити, майструвати, ремонтувати.
- Мені цікаво було б розшифрувати древні письмена.
- Я легко засвоюю незнайомі фрази і граматичні конструкції мови.
- Я згоден з твердженням, що краса врятує світ.
- Не люблю ходити одним і тим же шляхом.
- Справжнє лише те, що можна поторкати руками.
- Я легко запам'ятовую формули, символи, умовні позначення.
- Друзі люблять слухати, коли я ним щось розповідаю.
- Я легко можу представити в образах вміст розповіді або фільму.
- Я не можу заспокоїтися, поки не доведу свою працю до досконалості.
- П-Д. Наочно-дієве мислення властиве людям справи. Про них говорять: «Золоті руки!» Вони краще засвоюють інформацію через рухи. Зазвичай вони володіють хорошою координацією рухів. Їх руками створений світ. Вони водять машини, стоять біля верстатів, збирають комп'ютери. Без них неможливо реалізувати найблискучішу ідею. Цим мисленням володіють і багато видатних спортсменів, танцюристів.
- А-з. Абстрактно-символічним мисленнямволодіють багато людей науки - фізики-теоретики, математики, економісти, програмісти, аналітики. Люди з таким типом мислення можуть засвоювати інформацію за допомогою математичних кодів, формул і операцій, які не можна ні поторкати, ні представити. Завдяки особливостям такого мислення на основі гіпотез зроблено багато відкриттів у всіх галузях науки.
- З-л. Словесно-логічне мисленнявідрізняє людей з яскраво вираженим вербальним інтелектом (від лат. VERBALIS - словесний). Завдяки розвиненому словесно-логічному мисленню учений, викладач, перекладач, письменник, філолог, журналіст можуть сформулювати свої думки і донести їх до людей. Це уміння необхідне керівникам, політикам і громадським діячам.
- Н-о. Наочно-образним мисленнямволодіють люди з художнім складом розуму, які можуть представити і те, що було, і те, що буде, і те, чого ніколи не було і не буде, - художники, поети, письменники, режисери. Архітектор, конструктор, дизайнер, художник, режисер повинні володіти розвиненим наочно-образним мисленням.
- К. Креатівность - це здатність мислититворчо, знаходити нестандартні рішення задачі. Креативністю може володіти людина з будь-яким типом мислення. Це виняткова і нічим не замінима якість, що відрізняє талановитих і успішних людей в будь-якій сфері діяльності.
У чистому вигляді типи мислення зустрічаються рідко. У більшості людей переважає один або два типи мислення. Для багатьох професій необхідне поєднання різних типів мислення, наприклад, для психолога. Таке мислення називають синтетичним.
Співвіднесіть свій провідний типа мислення з вибраним типом діяльності або профілем навчання. Наскільки вдалий ваш вибір? Якщо ваші професійні плани не цілком відповідають типові мислення, поміркуйте, що легше змінити - плани або тип мислення?